یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

برای ارزان شدن اینترنت باید فضا رقابتی شود

مظلوم

جمعه ۱۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶:۰۰


نایب رییس سایق نظام صنفی رایانه ای معتقد است که برای ارزان شدن اینترنت باید فضا رقابتی شود و بخش خصوصی در این حوزه فعالیت کند.

وایمکس نیوز - سهیل مظلوم در گفت و گو با خبرنگار ما در مورد قیمت بالای اینترنت و چند برابری آن در مقایسه با سایر کشورهای همسایه گفت: با فعالیت بخش خصوصی در این عرصه مشکل گرانی اینترنت در کشور حل می شود.
وی با بیان اینکه تحقق دولت الکترونیکی نیازمند پهنای‌ باند کافی با قیمت مناسب است، گفت: باید با توجه به نیاز هر کاربر پهنای‌باند مورد نیاز در اختیارش قرار بگیرد.
وی گفت: انحصار ورود پهنای باند بین الملل اینترنت به کشور زمانی به پایان می رسد که بخش خصوصی توانمند در این حوزه ورود و سرمایه گذاری کند.
مظلوم افزود: مشکلات و چالش‌های مربوط به سرعت، کیفیت و قیمت اینترنت مشکلات گوناگونی را در کشور ایجاد می کند که باید هر چه زودتر حل شود، چرا که در حال حاضر برای ساماندهی این مساله با تاخیر همراه هستیم.
امروزه اینترنت به عنوان ابزاری کارآمد و مهم در زندگی شهروندان دنیا شناخته می شود، به همین دلیل دولت ها و ارایه دهندگان اینترنت درتلاشند تا اینترنت را با بیشترین سرعت، بالاترین کیفیت، بهترین خدمات پشتیبانی و کمترین قیمت به کاربران خود ارایه دهند تا راه توسعه را بر رقبای خود در بازار پهنای باند تنگ کنند.
هم ‌اکنون و براساس تعرفه جدید اعلام شده از سوی سازمان تنظیم مقررات، نرخ پهنای باند 64 کیلو بیت بر ثانیه مبلغ 868 هزار ریال، 128 کیلو بیت بر ثانیه یک میلیون و 736 هزار ریال، 256 کیلو بیت بر ثانیه رقم دو میلیون و 604 هزار ریال، 512 کیلو بیت بر ثانیه مبلغ چهار میلیون و 340 هزار ریال، برای 1034 کیلو بیت رقم هفت میلیون و 812 هزار ریال و برای 2048 کیلو بیت رقم 13 میلیون و888 هزار ریال است.

این در شرایطی است که درآمد متوسط یک خانواده ایرانی بنابر اعلام بانک مرکزی 730 هزار تومان در ماه (8 میلیون و 760 هزار تومان در سال و یا 8 هزار و 463 دلار در سال) است که بر اساس همین آمار متوسط هزینه های ماهانه هر خانواده ایرانی حدود یک میلیون تومان در ماه اعلام شده است.

بنابراین در شرایطی که در کشورمان هر خانواده متوسط ایرانی در هر ماه با کسری بودجه بیش از 300 هزار تومان برای تامین مخارج عادی خود مواجه است و سرعت اینترنت خانگی با سرعت متوسط 61/0 مگابیت برثانیه در رتبه 144 جهانی قرار دارد بنابراین به نظر می رسد که قیمت اینترنت در ایران برپایه سرعت ارایه شده بسیار بالاتر از قیمت سرعت اینترنت در سایر کشورها است.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو